navigation

Wycieczka ministrantów do Gdańska

W dniach 26-30 czerwca 2022r. ministranci z naszej parafii wraz ze służbą liturgiczną i oazą z Grodziska Dolnego brali udział w wycieczce do Gdańska. W niedzielne popołudnie zgromadziliśmy się na dworcu kolejowym w Przeworsku i stamtąd wyruszyliśmy w długą podróż do Gdańska. W poniedziałek zwiedzaliśmy Gdańsk, m.in. Bazylikę Mariacką. W tym czasie towarzyszył nam ks. Sebastian posługujący w Gdańsku, który przybliżał nam historię najważniejszych miejsc w tym mieście. Wyjście na wieżę Mariacką było nie lada wyzwaniem dla dzieci. Po dużym wysiłku spowodowanych długą nocną podróżą i maszerowaniu ulicami miasta, udaliśmy się na plażę aby wypocząć i nabrać sił do kolejnych dni pobytu w Gdańsku. Codzienną Eucharystię sprawowaliśmy w kościele św. Stanisława Kostki w Gdańsku. We wtorek dzieci i młodzież poznawała historię zamku w Malborku i zakonu krzyżackiego dzięki przewodnikom, którzy ciekawie opowiadali nam o ich historii. Po południu wyjechaliśmy do Sopotu. Główną atrakcją we środę był rejs statkiem po zatoce Gdańskiej a na koniec dnia dzieci uczestniczyły w zabawach przy ognisku. Czwartek był dniem powrotu. Podróż pociągiem, która trwała ponad 12 godzin nie była dla uczestników zbyt uciążliwa czego wyrazem były wspólne śpiewy, rozmowy, dzielenie się radosnymi przeżyciami z odbytej wycieczki.